اهمیت بهترین نرم افزار حسابداری در شرکت ها

حسابداران امروزه برای کارهای خود از ابزارهایی جدیدی استفاده می کنند که نسل های قبل از آنها بی بهره بوده اند. با این حال، ممکن است دیده شود شرکتی به روش سنتی حسابداری پایبند باشد.

 مدرنیزاسیون باعث نوآوری بیشتر کسب و کارها در سراسر جهان شده است و حرفه حسابداری نیز از این امر مستثنی نیست. از این رو، برای همگام شدن با تغییرات مهم است که حسابداران با آخرین تغییرات فناوریها در روش های حسابداری جهت همسو شدن با روش های نوین مجهز شوند.
بسیاری از صنایع و حرفه‌ها ناگزیر به استفاده از فناوری ها نوین و به روز می باشند. مشاغل حسابداری هم لاجرم از تغییرات فناوری در حرفه خود باید بهره ببرند تا بتوانند پاسخگوی نیازمندیهای صنایع و شرکت ها باشند. حرفه حسابداری با نوآوری های فناوری به شدت در حال تغییر است و شرکت‌ها راه‌ حل های جالب و منحصربه‌فردی برای رویکرد به مسائل حسابداری سنتی ارائه می‌کنند.

نرم افزار حسابداری یک راه حل هوشمند است که توسط حسابداران و صاحبان مشاغل برای ثبت حسابداری در حین مدیریت معاملات در یک شرکت استفاده می شود. با نرم افزار حسابداری امور مالی ساده و دسترسی به سوابق و گزارش های مالی کمک شایانی می شود.
ویژگی های نرم افزار حسابداری ممکن است بر اساس اندازه و الزامات هر شرکت متفاوت باشد. شرکت‌های بزرگ معمولاً راه‌حل‌های ERP را انتخاب می‌کنند که می‌تواند به برنامه‌ریزی منابع آنها و ادغام در چندین برنامه مختلف کمک کند. 

شرکت‌های کوچک و متوسط اغلب نرم‌افزار حسابداری استاندارد را انتخاب می‌کنند و معمولاٌ این نرم افزارها انطباق با الزامات کسب‌وکارها را دارد.

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری

حسابداری چیست؟

به بیان ساده، حسابداری روشی است که شامل خلاصه کردن، تجزیه و تحلیل و مستندسازی تمام رویدادهای مالی مرتبط با عملیات یک شرکت است. این گزارش‌ها، به نوبه خود، ممکن است به صورت داخلی توسط تیم مدیریت یا اشخاص ثالث مانند قانونگذارها، سازمان‌های نظارتی، و نهادهای جمع‌آوری مالیات بررسی شوند. 

به این ترتیب، صورت های مالی تهیه شده توسط حسابداران باید مختصر و به طور موثر وضعیت مالی شرکت را در یک دوره زمانی مالی مشخص گزارش نماید.
در اکثر موارد، حسابدارها استانداردهای حسابداری ایجاد شده توسط استانداردها یا اصول پذیرفته شده حسابداری را اتخاذ می کنند که این مجموعه از اصول برای افزایش یکنواختی و مقایسه گزارش های مالی در صنایع مختلف ایجاد شده است.

چرا حسابداری یک ضرورت است؟

حسابداری یک عنصر برای تسهیل رشد یک تجارت است، زیرا در غیاب داده‌های مربوط به عملکرد شرکت، عملاً غیرممکن است که تصمیمات مالی آگاهانه را اتخاذ نمود بنابراین، بدون حسابداری، کسب و کارها نمی توانند بین بخش های سودآور و زیان ده یا هزینه های عملیاتی کلیدی که اکثر هزینه های شرکت را تشکیل می دهند، تفاوت قائل شوند.
با در نظر گرفتن این موضوع، این امر باعث می‌شود که اهمیت حسابداری برای تلاش‌های جمع‌آوری سرمایه را برجسته کنیم، زیرا سرمایه‌گذاران شخص ثالث برای ارزیابی سلامت مالی یک کسب‌وکار به صورت‌های مالی حسابرسی شده و یا گزارشهای مدیریتی نیاز دارند.

 به طور مشابه، مؤسسات وام دهنده مانند بانک ها قطعاً به عنوان بخشی از روند بررسی و پذیره نویسی برای صدور تسهیلات به گزارش های استاندارد حسابداری نیاز دارند.

 علاوه بر این، حسابداری برای تسهیل خروج موفقیت آمیز صاحب کسب و کار از شرکتشان ضروری است شرکت‌های بزرگ اغلب شرکت‌های کوچک‌تری را به عنوان بخشی از استراتژی ادغام و تملک خود خریداری می‌کنند. در نتیجه، مالک شرکت باید صورت های مالی لازم را ارائه کند تا خریدار بالقوه بتواند بررسی های لازم را در مورد شرکت انجام دهد.

در همین حال، حسابداری برای امور جاری کسب و کارها خود مورد نیاز است. با انجام حسابداری، شرکت ها تصویر روشنی از اینکه به چه کسانی بدهکار هستند و همچنین منبع بدهی خود را شناسایی نمایند برعکس، شرکت‌هایی که با اعطای تسهیلات به مشتریان خود موافقت می‌کنند، به حسابداری نیاز دارند.

 

ضرورت حسابداری

اهمیت حسابدار در شرکت ها

بیشتر حسابداران هر روز صدها که نه هزاران رویدادهای مالی را باید ثبت نمایند. علاوه بر این، آنها باید این معاملات را با بالاترین سطح دقت ممکن برای تهیه انواع گزارش برای ذینفعان و مراجع آماده نمایند. اهمیت کار آنها به این دلیل است که در پایان دوره، این گزارش‌ها برای تصمیم‌گیری‌های آینده خواهند بود که گزارش ها مبنای ارزیابی عملکرد شرکت و واحدهای مختلف می تواند قرار گیرند.

قبل از اینکه نرم افزار حسابداری وجود داشته باشد، آنها باید هر یک از این تراکنش ها را دفاتر به صورت دستی ثبت نمایند. از این رو، نه تنها کار آنها قبلا چندین برابر سخت تر بود، بلکه صحت گزارش های آنها بسیار غیرقابل اعتماد بود به لطف نرم افزار حسابداری، همه اینها بهبود پیدا کردند.

 بنابراین نقش حسابداری و نرم افزاری که به عنوان ابزار ثبت رویدادها و گزارشگری از آن استفاده می شود بسیار مهم و با اهمیت می باشد. اگر حسابدار نتواند از قابلیت های نرم افزار حسابداری استفاده نماید. حتی اگر از بهترین نرم افزار حسابداری هم استفاده نماید نمی تواند گزارش ها و اطلاعاتی را در اختیار استفاده کنندگان قرار دهد و می تواند شرکت را دچار مخاطرات و ریسک های بکند که بعضی از آنها قابل رفع نباشند.

مهارت های مورد نیاز برای گرفتن شغل حسابداری

برای به دست آوردن شغل حسابداری، علاوه بر دانش حسابداری مهارت های دیگری وجود دارد که حسابداران باید از آن برخوردار باشند:

درک خوبی از ریاضیات

توانایی های حل مسئله

علاقه به امور مالی

دانش کامپیوتر

توانایی کار به صورت فردی و گروهی

مهارت های سازمانی و مدیریتی

مهارت های مدیریت ریسک

توانایی استفاده از نرم افزار حسابداری

اهمیت حسابداری در شرکت ها

نقش نرم افزار در حسابداری

نرم‌افزار محاسبات خسته کننده و بررسی سوابق طولانی و دستی را مکانیزه و ساده می نماید. پیشرفت های فناوری توانایی حسابدار را برای تفسیر کارآمد و موثر داده ها افزایش داده است. او اکنون این توانایی را دارد که زبان تجارت را به راحتی تفسیر کند که حسابدار به قابل اعتمادترین مشاور تجاری یک شرکت تبدیل شود.
به طور خلاصه، بهترین حسابداران این درک ذاتی را دارند که فناوری هر روز و به سرعت در حال تغییر است. بنابراین، آنها در به روز نگه داشتن جدیدترین ابزارها و منابعی که ممکن است به آنها در انجام وظایف روزمره کمک کند، فعال هستند. در نتیجه، حسابداران استثنایی باید دانش اصلی فناوری را داشته باشند و به عنوان بخشی از همگام شدن با شرکتی پویا، به سرعت تجهیز به این فناوریها شوند.

نرم افزار مالی پیشرفته پیشران یک پلتفرم جامع میباشد که به منظور تسهیل امور مالی با برخورداری از آخرین فناوری های روز به منظور کمک به حسابداران تولید شده بسته های آماده پیشران شامل ماژول های، حسابداری، انبار و حسابداری انبار، فروش، دریافت و پرداخت، حقوق و دستمزد و سامانه مؤدیان می باشد. بسته آماده نرم افزاری پیشران بصورت یکپارچه اجرا میشوند و انواع گزارش های کاربری و مدیریتی را می توان با آن تهیه نمود و مناسب برای شرکت های تولیدی، بازرگانی و خدماتی می باشد. 

چگونه می توان تلاش های یک تیم حسابداری را با استفاده از نرم افزار بهینه کرد؟

استفاده از نرم افزار حسابداری برای خودکارسازی برخی وظایف در بخش حسابداری می تواند دارایی مهمی برای کمک به تیم در بهینه سازی بهره وری باشد. به‌ویژه، راه‌حل‌های خودکار با کیفیت بالا، حسابداران را قادر می‌سازد تا داده‌ها را از منابع مختلف در یک پایگاه داده متمرکز جمع‌آوری کنند، داده‌ها را تمیز کرده و به تجزیه و تحلیل دقیق تبدیل کنند، آنها را ایمن نگه دارند. به طور مؤثر از طریق داشبورد یا گزارش‌های مختصر ارائه کنند و علاوه بر این، استفاده از نرم‌افزار حسابداری می‌تواند آرامش بیشتری را برای مدیران شرکت ایجاد کند، زیرا رویه‌ها دیگر به یکپارچگی چند کارمند وابسته نیستند.

به عنوان مثال، در نرم افزار پیشران یک پلت فرم جامع و یکپارچه است که به این منظور تولید شده است تا کارهای وقت گیر و عمدتاً دستی که مستعد خطای انسانی هستند را خودکار نماید نه تنها خطاهای کاربری و سهوی کاهش داده شوند که سرعت امور مالی به نحو چشمگیری افزایش یابد. غیر از این نرم افزار پیشران به شرکت ها کمک می کند تا کلیه کارهای مالی در یک پلت فرم واحد ساده نمایند.

 در نتیجه، بسته های آماده پیشران را می‌توان به‌عنوان یک استراتژی ساده و در عین حال هوشمندانه برای بالا بردن خروجی بخش حسابداری شما در نظر گرفت.
نرم افزار پیشران، ماژول های مورد نیاز شرکت ها را به تفکیک تولیدی، خدماتی، بازرگانی و سایر را بطور اختصاصی تولید نموده و در اختیار شرکت ها قرار داده تا بتوانند از امکانات موجود در این بسته های آماده، متناسب با کسب و کار خود استفاده نمایند. 

بدیهی است این بسته ها از آخرین تکنولوژی ها و فناوری های روز برخوردار می باشند و شرکت های با خیالی آسوده می توانند از آنها استفاده نمایند و نیازهای اطلاعاتی خود را مرتفع نمایند.

نقش نرم افزار در حسابداری

سخن آخر:

به طور خلاصه، مجموعه مهارت های یک حسابدار را می توان با استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری بهینه کرد به طور کلی، استفاده از فناوری و ایجاد تعادل بین مهارت‌های تحصیلی حسابدار،او را قادر می‌سازد تا عملکرد خود را هنگام انجام وظایف روزمره خود به حداکثر برساند.

با این وجود، اگرچه برای فرد بسیار مهم است که به طور مداوم بر روی تسلط بر دانش اساسی حسابداری خود کار کند، اما شرکت ها هم باید بکارگیری بهترین نرم افزار حسابداری مانند پیشران برای افزایش بهره وری، خروجی و پتانسیل کلی بخش حسابداری را در نظر داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا